Veelgestelde vragen

Wat is ReloadBase?

Onze missie: digitale kaarten beschikbaar stellen voor iedereen, op ieder moment van de dag, op elk toestel en vanaf iedere locatie.

Je kunt bij ons beltegoed, entertainmenttegoed,  gametegoed en prepaid creditcards kopen voor verschillende online providers.
Wil je tegoeden kopen? Op onze website vind je alle informatie over verschillende providers. Als je andere vragen hebt, bekijk dan onze pagina met veelgestelde vragen.

Hoe waardeer ik beltegoed op?

Wanneer je geen abonnement wil afsluiten, is er prepaid. Het ideale aan prepaid is dat je, zoals de naam al doet vermoeden, al je belminuten, sms’jes en data vooraf betaalt. Je ontvangt op die manier achteraf geen (te hoge) rekening. Je gebruikt je beltegoed op een gegeven moment gewoon op – dan moet je het tegoed opnieuw opwaarderen. Vroeger deed je dit door een code te sms’en naar jouw eigen provider. Dat kan nog steeds, maar er zijn nu ook manieren om je beltegoed online op te waarderen.

Hoe vraag ik het saldo van mijn beltegoed op?

Je kunt op verschillende manieren het resterende saldo van je beltegoed opvragen. Door te bellen of te sms’en naar een specifiek nummer, bijvoorbeeld. Daarnaast kun je het saldo van je beltegoed online opvragen via de app of website van je provider.

Hoe waardeer ik online op?

Online opwaarderen gaat heel eenvoudig en, misschien wel het belangrijkste, lekker snel! Vanaf je pc, tablet of mobiele telefoon ga je naar een website waar online opwaarderen wordt aangeboden (let er daarbij op dat dit een officiële site is, zodat je niet slachtoffer wordt van fraude). Hier voer je jouw mobiele nummer in en geef je aan met welk bedrag je het beltegoed wilt opwaarderen. Afrekenen gaat via de gangbare Nederlandse betalingsmogelijkheden. Hierna is je beltegoed meteen opgewaardeerd en kun je weer even vooruit.

Hoe werken e-gift cards?

Een gift card is een pasje dat een bepaalde waarde vertegenwoordigt. De eigenaar van het pasje kan het betreffende bedrag vrij besteden bij aangesloten webshops en fysieke verkooppunten. Het bedrag hoeft nooit in één keer opgemaakt te worden en kan dus gebruikt worden op meerdere momenten en bij meerdere aangesloten verkooppunten.
Wanneer je een gift card koopt bij een fysiek verkooppunt, zoals de Albert Heijn, reken je het pasje af. Geeft de eigenaar het bedrag op het pasje uit in een fysieke winkel, dan werkt het pasje als een pinpas. Geeft de eigenaar het bedrag op het pasje uit in een online winkel, dan moet de 16-cijferige pincode op het pasje ingevoerd worden bij het afrekenen.
Wanneer je de gift card online koopt, klik je simpelweg op het type pasje en de waarde die je voor ogen hebt. Deze waarde reken je af. Je kunt ervoor kiezen een echt pasje thuis te laten bezorgen, maar je kunt ‘m ook digitaal ontvangen in de vorm van een 16-cijferige pincode.

Waar kan ik e-gift cards kopen?

Je kunt gift cards kopen bij zowel fysieke verkooppunten als online. Let er op dat je een officiële gift card koopt, om fraude te voorkomen.

Waar kan ik e-gift cards besteden?

Je kunt gift cards op even veel plekken besteden als kopen. Gebruik jouw gift card voor het kopen van boeken, kleding, entertainment, eten… Noem het en het kan!

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Je kunt bij ReloadBase voor elk product betalen met de gangbare Nederlandse betalingsmogelijkheden. 

Kan ik mijn geld terugkrijgen of mijn aankoop omruilen?

Na de betaling ga je akkoord met het direct ontvangen van jouw persoonlijke code. Door de aard van de producten en de direct geleverde code vervalt de herroepingstermijn.
Hierdoor is het niet meer mogelijk om de code te retourneren of om te ruilen. Heb je hier verdere vragen over? Je kunt onze algemene voorwaarden bekijken of een mailtje sturen naar hello[at]reloadbase.com. Dan helpen we je graag.

Ik heb geen mail ontvangen na het bestellen van mijn product, hoe kan dat?

Het kan voorkomen dat de bevestiging in je spambox is beland.
Je kunt een mail sturen naar [email protected], wanneer de bevestiging niet in je spambox zit, maar het geld wel is afgeschreven. Wij zullen je dan verder helpen.

Waarom werkt mijn code niet?

Al onze codes zijn uniek en bevatten verschillende cijfers en letters. Wij raden je aan om de code te kopiëren en te plakken, in plaats van handmatig over te schrijven. Werkt de code alsnog niet? Dan kun je een mailtje sturen naar [email protected], wij zullen je dan verder helpen.

Waarom krijg ik een bericht dat mijn code al is gebruikt?

Al onze codes zijn uniek. Mocht je toch een melding krijgen dat jouw code al gebruikt is, dan kun je mailen naar hello[at]reloadbase.com. Wij helpen je graag verder.

Hoe voorkom ik oplichting en fraude?

Om te voorkomen dat je wordt opgelicht, geven wij je een aantal tips.


  • Wij bieden niets aan op sociale media zoals Facebook, Twitter, Instagram, WhatsApp of andere websites.
  • Krijg je een code aangeboden van iemand, maar weet je niet wie dit is? Accepteer het dan niet. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het  vaak ook.
  • Gebruik een code alleen op de officiële website van het product dat je hebt gekocht.
  • Wissel jouw codes niet om boetes, leningen of loterijen mee te betalen. Dit is namelijk ook oplichting.
  • Geef nooit vouchercodes, geheel of gedeeltelijk, telefonisch of via e-mail door en gebruik deze codes nooit om transacties op Facebook, tweedehands-websites of veilingsites uit te voeren.
  • Wij kunnen uitgegeven codes niet meer blokkeren. Het is altijd de verantwoordelijkheid van de klant om de code niet aan derden te geven. Als je bent opgelicht, adviseren wij je om aangifte te doen bij de politie.

Wat zijn valse e-mails?

Bovenaan het lijstje van valse e-mailtechnieken staat phishing. Deze bekende manier van fraude plegen wordt de laatste tijd steeds vaker gebruikt. Er wordt, zogenaamd vanuit grote bedrijven zoals jouw bank, gevraagd om persoonlijke informatie of om persoonlijke gegevens, vaak middels een link op een website.  Geen enkel bedrijf, Reloadbase ook niet, zal op deze manier om jouw persoonlijke gegevens vragen. Ook niet om online een code te verifiëren of om met een digitale code te kunnen betalen.

Wat moet ik doen als ik ben opgelicht?

Ben je opgelicht en heb je daar hard bewijs voor? Twijfel niet en doe direct aangifte bij de politie. Neem vervolgens contact op met jouw bank en blokkeer je rekening. De kans is groot dat criminele websites of frauduleuze individuen je hebben gehackt en gebruik kunnen maken van jouw betaalrekening. Wij nemen meldingen van fraude erg serieus en proberen deze te voorkomen, maar in het ergste geval vragen we je om contact met ons op te nemen via het contactformulier. Wij zullen er dan alles aan doen om de fraudeurs op te sporen. Daarnaast proberen we onze website elke keer weer beter te beveiligen en fraudeurs zo tegen te gaan.

Staat jouw vraag er niet tussen of heb je een vraag over je bestelling?

Neem contact op via: